09 oct. SORIN AXINTE: Brandul e o relație, nu un logo
Câteva trucuri pentru o comunicare vizuală de calitate, de la alegerea echipei la formularea brief-ului.
1. Alegerea echipei
Creează-ți o bază de date de designeri, fotografi si ilustratori cu care să ai un „limbaj comun“, care înteleg mesajul ONG-ului tău și care lucrează bine impreună. Încearcă sa păstrezi echipele cu care lucrezi bine în cat mai multe proiecte. Ajută la consistența imaginii ONG-ului și reduce timpul necesar explicării nevoilor de imagine al organizației unei echipe noi.
2. Brief-ul
Trebuie să fie cât mai clar cu putință. Dintr-un brief prost conceput poate rezulta un design care nu corespunde nevoilor ONG-ului. Organizează întâlniri cu echipele de creație pentru a discuta pe baza brief-ului și pentru a răspunde întrebarilor acestora. Folosește mood board-uri (o colecție de imagini) pentru a da exemple de direcții grafice care corespund cu identitatea grafica a organizației
3. Evaluarea produsului
Designul de calitate are doua componente egale ca importanță: estetică și funcționalitate.
- Componeta estetică este subiectivă, bazată pe cultura vizuala a fiecaruia;
- Functionalitatea este obiectivă și ajută la transmiterea rapidă, coerentă și cât mai directă a mesajului.
Prin evaluarea produsului se poate verifica dacă textul împreună cu designul reușesc să transmit mesajul pe înțelesul tuturor. De multe ori cei implicați în proiect pot avea probleme în a evalua corect claritatea mesajului datorită faptului că sunt prea implicați și cunosc deja mesajul pe care trebuie să-l transmită produsul. Poți evalua funcționalitatea unui produs cu ajutorul unui „focus grup“ format din cunoscuți neimplicati în proiect. Dacă ei nu reușesc să înțeleagă mesajul de la prima citire și au nevoie de explicații, designul trebuie regândit.
4. Revizuirea produsului
Încurajează echipele de creație să-ți ofere soluții alternative pentru problemele descoperite în procesul de evaluare. Experiența lor poate rezolva aceste probleme.
De multe ori revizuirea design-ului începe cu revizuirea textului. Nici un designer nu poate face un design bun când trebuie să înghesuie prea mult text în prea puțin spațiu și niciun cititor nu se va bucura la un design aglomerat.
Dacă este vorba de un site, asigură-te ătoate funcțiile acestuia sunt funcționale.
Verifică toate datele, corectează textul înainte de a posta – este ultima șansă 🙂
Alte elemente importante pentru un design de calitate:
- Aspectul modern: Oamenii au tendința să aibă mai multă încredere într-un design pe care îl consideră modern.
- Detaliile: Lucrurile mici contează. Oamenii observă atunci când ceva este făcut bine.
- Sinceritatea: Cititorii sunt sensibil la sinceritate.
- Less is more: Un design de calitate nu trebuie să fie încărcat. Nu folosi elemente grafice de care nu este nevoie doar de dragul esteticii.
- Maximizarea impactului: Folosește mesajul ca element grafic.
- Prietenos cu mediul: Pune echipa de creație în legatură directă cu echipa de producție. Împreună pot găsi formate optime, reducând costurile și impactul asupra mediului.