Ce este Policlinica de Marketing?

CE-AM CONSTATAT NOI, ca trăitori în România, e că de jur împrejurul nostru se întâmplă zeci, sute de lucruri formidabile - și că arareori aflăm despre ele de la știri. Vorbim despre lucrurile pe care le fac, de obicei, ONG-urile - cu fondurile lor limitate, cu echipele lor micuțe, de jack-of- all-trades, a căror energie e investită aproape integral în schimbarea în sine a status-quo- ului.

DE CE NU AFLĂM despre schimbările de substanță, uneori revoluționare, inițiate de ONG-uri? Pentru că arareori acestea au resurse, know how ori strategii adecvate de a vorbi lumii despre proiectele lor. Iar asta le scade sever, în final, șansele de a aduna noi resurse - financiare sau altfel - și de a continua schimbările declanșate.

SOLUȚIA NOASTRĂ ARE UN NUME: "Policlinica de Marketing pentru ONG- uri". I-am spus "poli-clinică" pentru că am înțeles, lucrând în ultimii ani cu o mulțime de ONG-uri, că nevoile de comunicare & marketing diferă de la o organizație la alta.

DE ACEEA AM CONSTRUIT, la Fundația Friends for Friends, o rețea de 20+ practicieni în comunicare - de la social media la PR, de la strategie de marketing la storytelling, de la grafică la video ori advertising - care pot ajuta organizațiile să-și facă cunoscute proiectele în două feluri: fie prin traininguri / sesiuni de mentorat, în care transferăm cunoștințe și bune practici echipelor din ONG-uri, fie prin servicii propriu-zise, croite după nevoile lor particulare.

CREDEM CĂ ORICINE POATE DEVENI, cu puțin ajutor, un bun comunicator. Avem soluții pentru aproape toate nevoile - iar dacă nu avem, suntem gata să le creăm împreună.


ffff + RAF

Policlinica de Marketing este un proiect creat și dezvoltat în bucătăria creativă a Fundației Friends For Friends în parteneriat cu Romanian- American Foundation.

Ce propunem noi ONG-urilor

SUNTEM, ÎNAINTE DE TOATE, UN LOC DE ÎNTÂLNIRE între practicieni cu experiență în marketing & comunicare și acei oameni din ONG-uri care vor să învețe cum să fie mai eficienți în relația cu stakeholderii, să explice mai convingător miza programelor pe care le pun cap la cap, să-și facă mai vizibile reușitele.

CE NE DORIM, ÎN FINAL, e ca ONG-urile să descopere cât de vital e elementul “comunicare” în economia unui program - și, mai apoi, să învețe să folosească instrumente testate și tehnici simple, fie că e vorba de un mic plan de comunicare în social-media, de-o strategie pe termen lung ori de redactarea unui comunicat bun de presă.

CREDEM CĂ ASTFEL, comunicându-și mai bine intențiile, proiectele și rezultatele, ONG-urile pot crește impactul a ceea ce fac. Iar pentru asta am gândit un program modular, structurat pe următoarele linii:

  • poziționăm brandul proiectului/ONG-ului și definim coordonatele de ansamblu ale comunicării;
  • redefinim ADN-ul și “value proposition”;
  • calibrăm canalele de comunicare;
  • identificăm un univers lingvistic comun pentru toate acțiunile de marketing și comunicare;
  • fixăm obiectivele, pragurile și acordăm sprijin pentru atingerea lor;
  • formulăm tactici creative pentru creșterea vizibilității proiectelor/ONG- urilor;
  • ajutăm organizațiile să-și creeze o rețea de furnizori și experți competenți, care fac muncă quality.

Echipa

Echipa care a pus umărul la desfășurarea programului este compusă dintr-o parte fixă, de management & facilitare, și una mobilă formată din mentori & experți, pe care îi gestionăm în funcție de nevoile si specificul fiecărei grupe de ONG-uri participante.

Vlad Tăușance

Designer Program, Trainer

Vlad e un fel de Lego-Man future level – în sensul că poți să îi dai 3 piese din filme complet diferite și îți construiește un serial de box office. Este our special brain când vine vorba de design de proiecte – ultima lovitură dată împreună: proiectul pentru liceeni, In a Relationship.

Beatrice Weber

Director de Program

Beatrice este și nucleul, și membrana celulară care țin energia FFFF la foc constant din 2011. Când o vei cunoaște un pic mai bine, vei avea ocazia să vezi cum 15 ani de marketing și management în industria media se pot transforma cât ai bate din palme în tone de entuziasm și o aplicație practică excepțională.

Danina Arsene

PROJECT MANAGER

Pune de zor star dust în Policlinica de Marketing și Comunicare pentru ONG-uri, ca un manager de proiect neeclipsabil. În restul timpului, e genul de freelancer care vine la noi la birou cu ponturile de balet în geantă. Iar în restul restului de timp, face piruete magice cu comunicare & PR pentru alte proiecte în care crede.



Karin Budrugeac

Project Assistant

Fană veche a proiectelor Fundației, s-a alăturat echipei în februarie 2015. Este campioană la aplicat principiile prieteniei și o scoți destul de greu din sărite, ceea ce face să fie mereu pe flow. În prezent, coordonează proiectul In a Relationship, dar e implicată în toate proiectele FFFF.

Ingrid Weber

Admin & Operațional

Este eroina noastră, ne-a salvat în 2016 din insuficiență respiratorie cauzată de caruselul birocratic. Mai precis, toată migăleala treburilor legale, de care nu ai nicio șansă să scapi și întotdeauna inamicul în desfășurarea unui proiect conform planului, ea o face cu grația unui chirurg care ar opera flori.

Alexandra Cantor

Trainer & Mentor

Steluța geamănă a Daninei, a dat și ea jobul important din companie pe proiectele care-i dau sens și zvâc și la răsărit, și la apus de soare. Colaborăm ca-n familie, în proiectul Policlinica de Marketing și Comunicare pentru ONG-uri. S-a format ca trainer și e sufleur profesionist în strategii de comunicare.



Mentori

Echipa de mentori și experți care a îngrijit de procesele de comunicare ale ONGurilor în cei doi ani de până acum:

Alina Damaschin

Creative Leader & Head of Consumer PR

Alina crede în puterea creativității de a face oamenii să gândească diferit și în capacitatea acesteia de a transforma relațiile dintre oameni și branduri.

Eliza Rogalski

Public Relations & Corporate Communication

Creator și lider al multipremiatei agenții Rogalski Damaschin Public Relations, Eliza are o înțelegere specială asupra mediului corporate bazată nu doar pe o experiență de mai bine de 20 de ani dar și pe un super 6th sense.

Mona Dîrțu

Juralist, mentor, trainer, povestitor cu tâlc și farmec

SUPER-Mona, dacă e să fim onești, jurnalist cu aproape 20 de ani experiență în presa generalistă, scrie pe monadirtu.ro. În fiecare luni semnează Monday Memo, brief-ul săptămânal fără de care cafeaua oricărui antreneror prin viață nu ar mai avea sens. Mona este și trup și suflet pentru proiectele Superscrieri (premiile, bursele, seminariile și ateliere), superproiectul FFFF.



Sorin Axinte

marketing

AXU, cum e cunoscut de chiar toată lumea, are o tolbă de întrebări strategice care te fac în mai puțin de o jumătate de oră să-ti (re)gândești strategia de marketing. Pentru că vreme de 23 de ani a coordonat echipele de marketing ale PRO TV sau grupul Cațavencu. Să nu uităm de brandurile Cotidianul și Radio Guerrilla.

Ioana Enache

STRATEGIE & COPYWRITING DE ONLINE

Iaona, spirit liber activist, orchestrează echipa de online a Kubis Interactive. În timpul liber se cațără pe munți.

Laura Ionescu

strategie & copywriting de online

Un vulcan de cuvinte cu minte sclipitor de clară pentru strategie & copywriting de online, Laura Ionescu [Luluts] crede mai mult decât orice în proiectele de impact social pe care vrea să le învețe cum să vorbească limba oamenilor. În același timp este head of copy la Tribal Worldwide Romania, agenție de digital, și co-owner Dume de Mestecat, care umple diminețile cu ironie și jocuri de cuvinte. Laura crede în simplitate, în digital ca asul din mâneca ONG-urilor și este aici ca să vă ajute să vă faceți auziți.



Ana Maria Caia

Călător cu scriitură și talent la TV, PR și campanii de comunicare

ANA-MARIA CAIA, este redactor-șef al revistei Șapte Seri. Scrie pe Caia.ro, mai ales despre călătorii.producător de televiziune. A fondat, împreună cu Iulian Comanescu, Brandedcont.net.

Raluca Șoșa

Horeca Owner

Foarte posibil ca fară Raluca mulți dintre noi să nu ne fi distrat niciodată. Raluca a creat alături de Andrei Șoșa fantastica experiența Expirat din Vama Veche. Apoi a adus-o la București. Ne hrănește zilnic la Energiea și tocmai ce a lansat Pâine și Vin, un gastropub care dă stereptipurile tradiționale peste cap.

Cristi Neagoe

manager cultural și specialist în relații publice

Este fondator și organizator al Street Delivery și Train Delivery, unele dintre cele mai apreciate festivaluri de arte, urbanism și experimente civile din România. Scrie despre artă, activism și etică aplicată în reviste culturale românești și străine. Timp de trei ani a fost redactor-șef al săptămânalului urban Șapte Seri. A tradus în limba română lucrări de Art Spiegelman ("Maus"), John Kennedy Toole ("The Neon Bible"), John Pinder ("The European Union"), Patrick Marber ("Closer") și Charles Bukowski ("South of No North") pentru editurile Polirom, ALL și ART. Este performer și PR al "The Institute of Change", o piesă de dans contemporan produsă de Centrul Național al Dansului din București. A fost coordonatorul strategiei de comunicare pentru "Darwin’s Room" de Adrian Ghenie, proiect care a reprezentat România la Bienala de Artă de la Veneția din 2015.



Ioan Dan Niculescu

Inger călător

Ioan Dan Niculescu a coordonat campania online a lui Klaus Iohannis la cursa pentru prezidențialele din 2014 și a dus Baia Mare în finala Capitală Culturală Europeană 2021. Este fondatorul Argo, agenție de branding și design premiată la nivel național. Gurmand și călător, a creat „Doamne Ferește”, primul brand de sos iute premium din România. A salvat viețile a sute de cîini comunitari, inițiind campania „Ai cumva o păturică?”, cel mai sufletist eveniment caritabil din România pentru animalele abandonate.

Andreea Boaca

consultant independent în management

În prezent este consultant independent în management, marketing și business development. A fost GM iLeo, apoi Leo Burnett. Înainte de asta a condus echipa de regional account management a Leo Burnett pentru toate brandurile P&G din portofoliu vreme de mai bine de 10 ani.

Ioana Gheorghita

freelance brand strategist

Strateg de comunicare cu 12 ani de muncă pe branduri internaționale și locale. În prezent activează ca freelancer, cautând proiecte faine în care să-și aducă aportul strategic. Lucrează cu agenții, companii, antreprenori, ONG-uri, artiști si cu alti freelanceri. Cu experiență extinsă de comunicare în numeroase industrii, precum și în proiecte cu miza socială și caracter multidisciplinar (a lucrat de minune cu instructori de câini, psihiatri și artiști vizuali). Un om al practicii.



Oltea Zambori

Managing partner PRbeta Agency Timișoara

Managing partner PRbeta Agency Timișoara. Ne-a adus JazzTm, FITS, Plai Festival și Toamna Orădeană. A mai lucrat pe TM2021, Art Encounters și cam tot ce miscă frumos în Timișoara.

Stefan Teisanu

Executive Director

Executive Director Centrul Cultural Clujean și fondatorul asociației FAPTE. Ne-a adus in viață festivalul Jazz in the Park din Cluj, Romania Photo Festival și Muzeul Nordului. A coordonat campania Clujului pentru Capitală Culturală Europeană 2021.

Hanny Bratu

CONSULTANȚĂ ÎN MANAGEMENTUL MARKETINGULUI ȘI COMUNICARE

A acumulat experiență profesională atât în agenții de publicitate cât și în corporații, activând pe rând ca director de client services, manager de agenție de btl, director de strategic planning și new business, director de comunicare de marketing și director de marketing. A lucrat pentru branduri de la retail la telecom sau televiziune. In prezent, folosește experiența dobândită pentru a ajuta companiile comerciale să dezvolte strategii de sustenabilitate și marketing social. și oferă consultanță pe strategii de marketing pentru ONG.



Alec Pop

Visual Mastermind

Alecu este The Art Director, cel care a fost ochi de vultur pe cum arată toate proiectele Policlinicii, încă de la început. Este Art pentru Men’s Health, via Sanoma Hearst și Burda Romania. Conduce cu veselie proiecte independente de art direction.