SORIN AXINTE: Brandul e o relație, nu un logo

Șapte sfaturi despre construcția unui brand puternic. Vă reprezintă, deci îngrijiți-l cum se cuvine.

  • Brandul e o relație între oameni, nu un logo. Logo-ul este doar expresia vizuală condensată a identității și viziunii unei organizații sau a originii și caracteristicilor unui produs / serviciu.
  • Relatia care este brandul NU se formează între chestii impersonale (clădiri, website-uri, ambalaje, broșuri, baze de date cu clienți etc). Acestea sunt doar instrumente de construit relația.
  • Brandurile de organizații și servicii (categorie în care intră toți participanții la Policlinica de Marketing) sunt influențate decisiv de oamenii care compun organizația, nu de ce instrumente au la îndemână.
  • Daca vouă nu vă este clar sau nu vă place brandul organizației sau produselor voastre, veți avea o problemă în a le "vinde" oricui altcuiva.
  • Identitate verbală: dacă numele organizației este descriptiv, atunci alegeți un slogan sugestiv. Și invers.
  • Identitate vizuală: cel mai important lucru e ca logo-ul vostru să poată fi înțeles / citit și recunoscut în orice situație, de la varianta tiparită pe hârtie albă într-un centimetru pătrat, la varianta de 1 metru pătrat pe un mesh negru (suport textil de publicitate outdoor).
  • Reconsiderați identitatea și brandul organizației măcar o dată pe an. Întrebați oameni exteriori organizației. Irelevanța statorincă este mai periculoasă decât schimbarea prea frecventă.
Sorin Axinte

Sorin Axinte

Antreprenor

Are 24 de ani de experiență profesională în comunicare, marketing, branding si management, din care 10 ani in companii (printre care ProTV și fostul Grup Cațavencu). Începând din 1998, a făcut parte din 7 startup-uri (ca fondator / asociat / manager). În