VLAD TĂUȘANCE: 11 bune practici de comunicare

Când simțiți că ceva nu merge, recitiți lista de mai jos. Fiecare punct e a fost testat în tranșeele comunicării.

 

  • Cele mai interesante proiecte se nasc din propriile limitări.
  • Fixați-vă mai degrabă obiective și milestone-uri, decât să vă cramponați pe calendare de implementare care expiră ușor.
  • Listați toate lucrurile care vă pot împiedica să vă atingeți scopurile, apoi vedeți care dintre amenințări pot fi abordate deodată prin decizii strategice sau tactici.
  • Construiți o viziune strategică sănătoasă plecând de la minusuri, de la riscuri. Transformați evitarea celui mai evident risc în coloana vertebrală a strategiei de comunicare.
  • Comunicarea de succes se întâmplă în afara zonei voastre de confort.
  • Când vă simțiți blocați, răsfoiți modelul de brief. Dacă nu puteți răspunde la toate întrebările, este clar că trebuie să lămuriți niște lucuri.
  • Tacticile rezultă din strategie și nu invers. Alegeți canale media relevante pentru publicul țintă, nu publicul țintă în funcție de canal media. Alegeți mesaje potrivite cu motivația și rolul vostru, nu încercați să mulțumiți o categorie socio-demografică.
  • Dezvoltați platforme de comunicare noi pentru proiecte, programe sau activități punctuale. Definiți sub-brand-uri noi, concepte de comunicare care pot crește, care au potențial de atragere de publicuri greu accesibile altfel. Folosiți-vă de ele pentru a vă întări, confirma sau susține brandul organizațional.
  • Cartografiați comunități. Cultivați legături strânse și prietenii organizaționale cu ”șamani”, oameni care se mișcă natural între mai multe lumi și pot să vă ofere accesul la resurse noi.
  • Orice proces intern sau extern – recrutare, strângere de fonduri, facelift al unui site, raport anual – poate este un pretext pentru o campanie de comunicare.
  • Conturați-vă și afirmați-vă ca lideri de opinie sau influenceri pe domenii-cheie. Sunteți surse prețioase de know-how, oameni cu păreri avizate, cu experiență și experiențe valoroase. Încurajați oameni din organizație să se dezvolte în calitate de comunicatori. Dacă puteți, recrutați indiferent de poziția pentru care aplică, oameni cu talent în comunicare. Veți crește, astfel ownership-ul pe proiecte și programe și veți încuraja intraprenoriatul și abordările inovative.